?Rezerwacja biletów online
-
Jak zarezerwować bilet online
Bilet na pociąg online można zarezerwować używając wyszukiwarki na stronie głównej serwisu EuroPodróże. Po otrzymaniu listy wyników należy wybrać dane połączenie kolejowe za pomocą przycisku “wybierz” przekierowującego do formularza rezerwacyjnego. Po wypełnieniu formularza, należy dokonać opłaty za zarezerwowany bilet kolejowy. Opłata za bilet jest równocześnie potwierdzeniem rezerwacji.
-
Jak dokonać opłaty za bilet kolejowy
Opłaty za bilet kolejowy można dokonać po wypełnieniu formularza rezerwacyjnego. Kupujący ma do wyboru cztery sposoby zapłaty:
- płatność za pomocą karty kredytowej lub debetowej
- płatność szybkim przelewem online przez bramkę swojego banku
- płatność kodem blik aplikacją mobilną swojego banku
- płatność z twisto bez podawania wrażliwych danych z 21 dniowym czasem na zapłatę
-
Potwierdzenie rezerwacji
Potwierdzenie rezerwacji biletu kolejowego następuje po dokonaniu opłaty za bilet.
Potwierdzenie rezerwacji przychodzi drogą elektroniczną na adres mailowy podany przez klienta podczas wypełniania formularza rezerwacyjnego. Każda rezerwacja ma swój numer pozwalający na identyfikację klienta. Numer rezerwacji widoczny jest w temacie i nagłówku wiadomości. Jest to ciąg cyfr zakończony literą -M.
Potwierdzenie rezerwacji nie jest równoznaczne z biletem i nie uprawnia do przejazdu pociągiem. Elektroniczny bilet na pociąg znajduje się w załączniku PDF dołączonym do wiadomości.
-
Kiedy otrzymam e-mail z zakupionym biletem?
Potwierdzenie rezerwacji z zakupionym biletem zostanie wysłane na podany adres mailowy bezpośrednio po dokonaniu opłaty za bilet. Potwierdzenie rezerwacji nie jest równoznaczne z biletem na pociąg. Elektroniczny bilet znajduje się w pliku PDF załączonym do wiadomości e-mail.
Bilet należy okazać konduktorowi podczas kontroli na urządzeniu mobilnym lub w formie drukowanej wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość głównego pasażera.
-
Co to jest bilet elektroniczny?
Bilet elektroniczny jest wysyłany do Klienta po dokonaniu zakupu na podany adres mailowy oraz w formie SMS na podany numer telefonu.
Bilet elektroniczny należy okazać konduktorowi podczas kontroli na urządzeniu mobilnym lub w formie drukowanej wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość głównego pasażera.
-
Jak zarezerwować bilet dla większej grupy osób?
Za okazaniem jednego biletu kolejowego może podróżować maksymalnie 6 pasażerów. W przypadku grup przekraczających tę liczbę rezerwację należy podzielić pasażerów na grupy mniejsze niż 6 osób lub skorzystać z formularza kontaktowego.
Grupy podróżnych większe niż 11 osób mogą skorzystać ze specjalnej oferty dla grup.
Przy przejazdach grupowych nie obowiązują promocje przewoźnika, co oznacza że na cenę biletu nie ma wpływu data zakupu. Cena biletu grupowego odliczana jest od ceny bazowej i wynosi:
- 80% – na przejazdy od poniedziałku do czwartku i w sobotę
- 85% – na przejazdy w piątek i w niedzielę
Ponadto na każde z 20 osób podróżujących pociągiem w ramach przejazdu grupowego, jedna uprawniona jest do bezpłatnego przejazdu pociągiem.
-
Faktura za bilet
Aby otrzymać fakturę za zakupiony bilet kolejowy należy na formularzu rezerwacyjnym zaznaczyć checkbox “chcę fakturę VAT”, a następnie uzupełnić odpowiednie pola danymi do faktury.
Faktura za bilet jest wystawiana i wysyłana do klienta drogą mailową wraz z biletem, bezpośrednio po dokonaniu płatności.
-
Czemu moja rezerwacja nie została potwierdzona?
Potwierdzenie rezerwacji biletu kolejowego następuje po dokonaniu opłaty za bilet.
Elektroniczne potwierdzenie rezerwacji przychodzi na adres mailowy podany przez klienta podczas zakładania rezerwacji. Każda rezerwacja ma swój numer pozwalający na identyfikację klienta. Numer rezerwacji widoczny jest w temacie i nagłówku wiadomości. Jest to ciąg cyfr zakończony literą -M.
Brak opłaty za bilet jest równoznaczny z brakiem potwierdzenia rezerwacji.
-
Dlaczego cena biletu na formularzu się zmieniła?
Ceny biletów prezentowane są w czasie rzeczywistym. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zmiany ceny wraz ze zbliżającym się terminem wyjazdu pociągu.
Cena biletu podana na formularzu jest aktualną ceną za przejazd danym pociągiem dla I lub II klasy.
Cena biletu uwzględnia zniżkę dla wybranego typu biletu.
?Zakup biletów online
-
Kiedy najwcześniej mogę kupić bilet?
W przypadku połączeń krajowych (po Polsce), rezerwacja jest możliwa tylko na przejazdy rozpoczynające się nie później niż 30 dni od aktualnej daty.
W przypadku podróży zagranicznych rezerwacja jest możliwa tylko na przejazdy rozpoczynające się nie później niż 30, 60 lub 120 dni od aktualnej daty.
-
Czy muszę wydrukować swój bilet?
Kupiony bilet wysyłany jest do klienta w formacie PDF na adres mailowy podany podczas zakładania rezerwacji.
Elektroniczny bilet kolejowy na połączenie krajowe można wyświetlić na urządzeniu mobilnym bez potrzeby drukowania.
Bilety elektroniczne posiadają specjalny kod QR umożliwiający konduktorowi zeskanowanie biletu podczas kontroli w czasie przejazdu.
Wyjątek stanowią bilety na relacje międzynarodowe oraz na przejazd pociągiem nocnym z kuszetkami. Bilety na te połączenia należy wydrukować w formacie A4 i okazać konduktorowi podczas podróży.
-
Czy mój bilet jest ważny na wszystkie połączenia na danej trasie?
Bilet jest ważny jedynie na połączenie kolejowe na które został kupiony.
Bilet uprawnia do przejazdu daną trasą o konkretnej godzinie oraz konkretnym typem pociągu, ma również przypisany konkretny numer miejsca.
Bilety typu open nie występują w polskich liniach kolejowych.
-
Dla ilu osób mogę kupić bilet?
Za okazaniem jednego biletu kolejowego może podróżować maksymalnie 6 pasażerów.
Osoba, która została wpisana podczas rezerwacji jako główny pasażer musi obecna podczas przejazdu, ponieważ na bilecie widnieje jej imię i nazwisko.
W przypadku grup większych niż 6 osób należy założyć kolejną rezerwację lub skorzystać z formularza zgłoszeniowego.
-
Czy miejsca są obok siebie?
System w miarę możliwości stara się przydzielić miejsca w pierwszej kolejności automatycznie tak, aby osoby podróżujące na jednym bilecie miały miejscówki obok siebie. Jeśli na danej relacji nie ma takiej możliwości, to system może przydzielić miejsca w różnych lokalizacjach.
W przypadku grup większych niż 6 osób należy założyć kolejną rezerwację lub skorzystać z formularza zgłoszeniowego.
Podczas zakładania kolejnej rezerwacji należy zaznaczyć opcję “rezerwacja obok miejsca już zajętego”, po czym uzupełnić pole numerem miejsca z kupionego wcześniej biletu.
-
Czy mogę kupić bilet dla innej osoby?
Tak. Bilet uprawnia do przejazdu pociągiem osobę wpisaną jako głównego pasażera oraz inne osoby podróżujące na danym bilecie, pod warunkiem obecności danego pasażera.
Kupując bilet dla innej osoby należy pamiętać o wpisaniu poprawnych danych głównego pasażera oraz wybraniu odpowiedniego typu biletu.
-
Dlaczego na to samo połączenie są różne ceny biletów?
Na cenę biletu składa się kilka czynników:
- Typ pociągu – Ceny biletów na przejazd danym typem pociągu różnią się ze względu na standard oraz czas przejazdu.
- Data przyjazdu – Im dalej do daty przejazdu tym bilety są tańsze i można je kupić w korzystnej promocyjnej cenie. Należy pamiętać, że w przypadku połączeń krajowych (po Polsce), możliwość rezerwacji jest ograniczona do przejazdów odbywających się do 30 dni od aktualnej daty.
- Wybrana klasa przejazdu
- Typ zniżki
Widoczna cena biletu kalkulowana jest automatycznie uwzględniając wszystkie powyższe czynniki.
-
Co to jest opłata transakcyjna?
Jest to bezzwrotna opłata za udostępnienie Użytkownikowi możliwości korzystania z serwisu Europodróże.pl oraz obsługę po sprzedażową naszych Klientów.
Opłata transakcyjna oraz opłata za bilet to czynniki składające się na pełną cenę biletu kolejowego online.
-
Czy na moim bilecie może pojechać inna osoba?
Osoba wpisana imiennie jako główny pasażer powinna być obecna podczas kontroli biletu w trakcie przejazdu pociągiem.
Jeżeli główny pasażer nie może skorzystać z biletu należy skontaktować się z biurem obsługi klienta w celu zmiany danych. Przewoźnik umożliwia jednorazową zmianę danych.
W przypadku biletów dla więcej niż jednej osoby, pozostali pasażerowie nie są wypisani na bilecie imiennie i ich obecność podczas przejazdu pociągiem nie jest obowiązkowa.
-
Przypadkowo usunąłem wiadomość e-mail z biletem, co mam zrobić?
Należy skontaktować się z centrum obsługi klienta i poprosić o ponowne przesłanie biletu. Przy takim zgłoszeniu należy podać:
- numer rezerwacji – ciąg cyfr zakończony literą M – widoczny w temacie i nagłówku potwierdzenia rezerwacji
- imię i nazwisko głównego pasażera.
Dane te pozwolą na weryfikację rezerwacji w systemie oraz ponowne przesłanie biletu.
-
Zgubiłem bilet, co mam zrobić?
Należy skontaktować się z centrum obsługi klienta i poprosić o ponowne przesłanie biletu. Przy takim zgłoszeniu należy podać:
- numer rezerwacji – ciąg cyfr zakończony literą M – widoczny w temacie i nagłówku potwierdzenia rezerwacji
- imię i nazwisko głównego pasażera.
Dane te pozwolą na weryfikację rezerwacji w systemie oraz ponowne przesłanie biletu.
-
Czy w cenę biletu wliczony jest posiłek?
Posiłek nie jest wliczony w cenę biletu. Cena biletu kolejowego obejmuje opłatę za przejazd pociągiem oraz za rezerwację miejsca siedzącego. Pociągi Intercity oraz pociągi Pendolino mają wagony restauracyjne, gdzie można zakupić posiłek na miejscu.
Wyjątkiem jest zakup biletu na przejazd pociągiem Pendolino w I klasie. W cenę biletu wliczony jest napój do wyboru (kawa, herbata, woda) oraz jeden posiłek.
-
Czy mogę kupić bilet okresowy?
Bilet kolejowy okresowy jest dostępny w sprzedaży online.
W celu zakupu biletu należy skontaktować się z konsultantem podróży za pomocą formularza dostępnego na stronie, podając takie dane jak stacja początkowa i końcowa odcinka oraz datę i długość czasu na jaki chcemy kupić bilet.
?Płatność online
-
Rodzaje płatności
Rezerwację biletu należy potwierdzić opłatą. Do wyboru podróżujący mają następujące metody płatności:
- Przelew online – bezpieczny przelew online z Twojego banku
- Płatność kartą – bezpieczna płatność kartą debetową lub kredytową
- BLIK – bezpieczna i szybka płatność za pomocą aplikacji mobilnej banku
- TWISTO – płatność z odroczonym terminem zapłaty o 21 dni
-
Czy mogę zapłacić przelewem?
Tak, aby zapłacić przelewem należy wybrać opcję PRZELEW ONLINE podczas wypełniania formularza rezerwacyjnego przy zakupie biletu.
Po wybraniu tej opcji należy wybrać ikonę swojego banku i nacisnąć opcję WYKUP, przekierowującą na stronę wybranego banku.
Po dokonaniu opłaty elektroniczny bilet kolejowy zostanie wysłany drogą mailową.
-
Czy mogę zapłacić kartą?
Tak, aby zapłacić kartą należy wybrać opcję PŁATNOŚĆ KARTĄ podczas wypełniania formularza rezerwacyjnego przy zakupie biletu.
Po naciśnięciu przycisku WYKUP otworzy się okno bramki płatniczej z formularzem do wpisania danych karty i jej właściciela. Po wpisaniu danych, zakup należy potwierdzić przyciskiem ZAPŁAĆ.
Po dokonaniu opłaty elektroniczny bilet kolejowy zostanie wysłany drogą mailową na adres podany podczas rezerwacji.
-
Płatność online BLIK
Tak, aby zapłacić BLIKiem należy wybrać opcję BLIK podczas wypełniania formularza rezerwacyjnego przy zakupie biletu.
Po naciśnięciu przycisku WYKUP otworzy się okno bramki płatniczej z polem do wpisania kodu BLIK wygenerowanego przez aplikację. Po wpisaniu kodu, należy potwierdzić płatność w aplikacji, naciskając ZATWIERDŹ.
Po dokonaniu opłaty elektroniczny bilet kolejowy zostanie wysłany drogą mailową na adres podany podczas rezerwacji.
-
Płatność online TWISTO
Typ płatności TWISTO to możliwość zakupu biletu z odroczonym terminem płatności do 21 dni.
Wybierając płatność TWISTO należy nacisnąć przycisk WYKUP, a następnie podać adres mailowy na który następnie zostanie wysłany link do zapłaty za bilet. Na wykonanie płatności kupujący ma 21 dni.
Zakupiony bilet zostanie wysłany drogą mailową natychmiast po założeniu rezerwacji i wybraniu opcji płatności TWISTO.
-
Jak i kiedy dostanę pieniądze za zwrócony bilet?
Pieniądze za zwrócony bilet zostaną przelane na konto lub kartę użyte do dokonania płatności podczas zakładania rezerwacji.
Zwrot pieniędzy następuje bezpośrednio po potwierdzeniu zwrotu.
Czas realizacji zwrotu wynosi do 3 dni roboczych.
?Zniżki i ulgi
-
Jaki typ zniżki mi przysługuje?
Na typ zniżki przy zakupie biletu kolejowego mają wpływ takie czynniki jak wiek, obywatelstwo oraz posiadanie i ważność dokumentów potrzebnych do skorzystania z wybranej ulgi. Do najpopularniejszych zniżek w sprzedaży biletów kolejowych online należą:
- Taryfa normalna – dla podróżnych nieposiadających zniżek
- Dzieci/Młodzież – Dzieci i młodzież w wieku od 4 do 24 lat z ważną polską legitymacją szkolną
- Dzieci do 4 lat – niemowlęta i dzieci do 4 roku życia
- Studenci – studenci do 26 roku życia z ważną legitymacją polską lub ISIC wraz z kartą stałego pobytu w Polsce
- Doktoranci – Doktoranci do 35 roku życia z ważną legitymacją doktorancką
- Seniorzy – Podróżujący w wieku powyżej 60 roku życia
- Niepełnosprawni – dzieci, młodzież, opiekun – Niepełnosprawne dzieci i młodzież do 24 roku życia, studenci do 26 roku życia oraz rodzic lub opiekun dziecka, młodzieży lub studenta.
-
Jak kupić bilet dla dziecka do lat 4?
W celu podróży z dzieckiem do lat 4 niezbędny jest zakup biletu ze 100% zniżką.
Bilet należy kupić wybierając typ zniżki Dzieci do lat 4 przy okazji zakupu biletu dla dorosłego podróżnego lub niezależnie pod warunkiem wpisania numeru posiadanego biletu dla osoby dorosłej oraz dostępności miejsca obok.
-
Jak kupić bilet dla osoby niepełnosprawnej i opiekuna?
Bilet kolejowy dla osoby niepełnosprawnej i opiekuna można kupić wybierając zniżkę Niepełnosprawni – dzieci, młodzież, opiekun.
Zniżka dotyczy niepełnosprawnych dzieci i młodzież do 24 roku życia, studentów do 26 roku życia oraz ich rodziców lub opiekunów.
Bilety z pozostałym typem ulg dla niepełnosprawnych można zamówić za pomocą formularza zgłoszeniowego.
-
Jak kupić bilet dla seniora?
Bilet dla seniora można kupić wybierając na stronie głównej odpowiedni typ zniżki.
Zniżka 30% odliczana jest od bazowej ceny biletu, co oznacza że nie podlega promocjom wynikającym z przedsprzedaży.
Ze zniżki mogą korzystać zarówno obywatele polscy jak i podróżni z zagranicy, którzy przekroczyli 60 rok życia.
-
Czy ulgi przysługują obcokrajowcom?
W zależności od ulgi, ze zniżek mogą skorzystać również obcokrajowcy są to:
- Bilet dla dziecka do lat 4 – dzieci do lat 4
- Dzieci do dzieci/młodzieży – dzieci do lat 7
- Bilet dla seniora – osoby po 60 roku życia
W przypadku pozostałych ulg podróżujący powinni posiadać odpowiednie dokumenty wydane przez polskie organy poświadczające prawo do korzystania ze zniżek.
-
Czy są zniżki dla grup?
Przy przejazdach grupowych nie obowiązują promocje przewoźnika, co oznacza że na cenę biletu nie ma wpływu data zakupu.
Cena biletu grupowego odliczana jest od ceny bazowej i wynosi:
- 80% – na przejazdy od poniedziałku do czwartku i w sobotę
- 85% – na przejazdy w piątek i w niedzielę
Ponadto na każde z 20 osób podróżujących pociągiem w ramach przejazdu grupowego, jedna uprawniona jest do bezpłatnego przejazdu pociągiem.
?Zwrot i wymiana biletów
-
Jak mogę zwrócić swój bilet?
Zwrotu biletu na pociąg można dokonać przez stronę za pomocą formularza Zwrot i wymiana biletów.
Zwrotu biletu kolejowego można dokonać do 20 minut przed planowanym odjazdem pociągu.
Zwrot biletu krajowego wiąże się z potrąceniem opłaty pobieranej przez Przewoźnika oraz opłaty pobieranej przez serwis EuroPodróże.pl
-
Ile kosztuje zwrot biletu?
Zwrot biletu krajowego wiąże się z potrąceniem opłaty pobieranej przez Przewoźnika w wysokości 15% ceny biletów oraz opłaty transakcyjnej pobieranej przez serwis EuroPodróże w wysokości 10% ceny zakupionego biletu.
-
Jak i kiedy otrzymam pieniądze za zwrócony bilet?
Kwota należna za zwrócony bilet zostanie zwrócona na konto lub kartę użyte podczas zakupu biletu w terminie do 3 dni roboczych.
Transakcja zwrotu następuje bezpośrednio po jego potwierdzeniu przez użytkownika.
-
Jak mogę wymienić swój bilet?
Wymiany biletu na pociąg można dokonać w serwisie EuroPodróże.pl za pomocą formularza Zwrot i wymiana biletów.
Wymiana biletu kolejowego możliwa jest do 30 minut przed odjazdem pociągu.
Wymiany biletu można dokonać w zakresie takich parametrów jak:
- data
- godzina
- typ zniżki ( w zależności od połączenia)
- imię i nazwisko pasażera
Nowy bilet nie może różnić się od wymienianego w zakresie liczby osób oraz stacji odjazdu i przyjazdu pociągu.
Po potwierdzeniu wymiany i ewentualnej dopłacie, nowy bilet zostanie wysłany drogą mailową oraz SMS.
-
Czy mogę zmienić nazwisko na swoim bilecie?
Przewoźnik dopuszcza jednorazową zmianę imienia i nazwiska głównego pasażera.
Zgłoszenie zmiany danych należy zgłosić przez formularz wymiany biletu.
-
Ile kosztuje wymiana biletu?
- Jeżeli cena nowego biletu jest taka sama jak cena biletu wymienianego, wymiana jest bezpłatna i następuje bezpośrednio po wpłynięciu zgłoszenia wymiany.
- Jeżeli cena nowego biletu jest wyższa od ceny biletu wymienianego, należy dopłacić różnicę w cenie za pomocą linka do dopłaty. Link do dopłaty zostanie wysłany na podany adres mailowy po wypełnieniu formularza i potwierdzeniu wymiany biletu. Po dokonaniu dopłaty, nowy bilet zostanie wysłany drogą mailową oraz SMS.
- Jeżeli cena nowego biletu jest niższa, różnica w cenie biletów zostanie zwrócona na konto lub kartę użytą podczas zakupu biletu.
-
Jak mogę reklamować niewykorzystany bilet?
W przypadku niewykorzystania biletu można złożyć reklamację u przewoźnika za pośrednictwem serwisu EuroPodróże. W tym celu należy przysłać na adres kontakt@europodroze.pl:
- potwierdzenie niewykorzystania biletu, które można uzyskać od konduktora podczas podróży lub w kasie PKP w terminie ważności biletu. Termin ważności jest rozumiany zazwyczaj jako data i godzina zakończenia danego odcinka podróży.
- krótki opis przyczyny niewykorzystania biletu.
Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odpowiedzi w ciągu 30 dni.
?Planowanie podróży
-
Jak znaleźć połączenie?
Rozkłady jazdy pociągów oraz ceny biletów kolejowych na wybrane dni i trasę są dostępne w serwisie EuroPodróże. Szukając połączenia należy:
- wpisać odpowiednią stację wyjazdu
- wpisać odpowiednią stację przyjazdu
- wybrać dzień oraz godzinę wyjazdu
- wybrać dzień oraz godzinę powrotu
- zaznaczyć odpowiednią ilość i typ pasażerów
Po kliknięciu SZUKAJ wyświetli się lista dostępnych połączeń na danej trasie wraz z informacją na temat ceny biletu, czasu przejazdu oraz dostępności miejsc w wybranym pociągu.
Jeżeli nie otrzymałeś żadnych wyników – Skontaktuj się z nami a poinformujemy Cię o dostępności wyszukiwanego połączenia i przygotujemy ofertę.
-
Dlaczego nie mogę znaleźć połączenia?
- Wybrałeś pociąg zagraniczny z wyjazdem z Polski, którego trasa nie jest jeszcze przez nas obsługiwana. Spróbuj wyszukać połączenie z jednego z miast przesiadkowych np.: Warszawa, Kraków, Katowice lub Poznań. Jeśli nadal nie otrzymałeś wyniku spróbuj wyszukać połączenie z jednego z miast przesiadkowych poza granicami Polski, np. Berlin, Praga, Londyn, Paryż, Bruksela, Budapeszt, Wiedeń.
- Twój pociąg nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Spróbuj zmienić datę podróży. Rezerwując połączenie po krajach europejskich, w większości przypadków sprzedaż biletów jest dostępna najpóźniej do około 30-60 dni od dnia dzisiejszego.
- W pociągu zostały wykupione wszystkie miejsca lub wybrana taryfa jest obecnie niedostępna. Spróbuj zmienić datę podróży. Możliwe, że wybrany przez Ciebie bilet podlega specjalnym warunkom np. stawki weekendowe lub promocje.
-
Na ile dni przed odjazdem pociągu mogę kupić bilet?
- W przypadku połączeń krajowych (po Polsce), rezerwacja jest możliwa tylko na przejazdy rozpoczynające się nie później niż 30 dni od aktualnej daty.
- W przypadku podróży zagranicznych rezerwacja, w zależności od przewoźnika, jest możliwa tylko na przejazdy rozpoczynające się nie później niż 30, 60 lub 120 dni od aktualnej daty.
-
Jak sprawdzić dostępność miejsc w pociągu?
Dostępność miejsc w pociągu można sprawdzić na liście wyszukanych połączeń. Określa ją informacja wyświetlana nad przyciskiem WYBIERZ:
- mała – mała dostępność miejsc siedzących
- średnia – zostało tylko kilka miejsc siedzących
- duża – jest wiele wolnych miejsc we wszystkich klasach
W przypadku małej dostępności miejsc, przed zakupem biletu może pojawić się komunikat informujący o braku gwarancji miejsc do siedzenia. W tym przypadku należy zadecydować o kontynuowaniu rezerwacji lub jej bezpłatnej anulacji.
-
Jak wybrać miejsca w pociągu?
W zależności od połączenia i typu pociągu podróżny może wybrać:
- preferowany typ wagonu – wagon otwarty lub wagon z przedziałami
- preferowane usytuowanie – okno, środek, korytarz
Podróżny chcąc zakupić bilet z miejscem obok miejsc wskazanych na bilecie osób z którymi podróżuje, może użyć opcji “rezerwacja obok miejsca zajętego”.
Po zaznaczeniu właściwej opcji, należy wprowadzić numer miejsca oraz wagonu z biletu swoich współtowarzyszy podróży.
-
Jak znaleźć najkorzystniejszą cenę biletu kolejowego?
Na cenę biletu wpływają takie czynniki jak:
- Typ pociągu – pociągi Pendolino, Intercity oraz TLK różnią się między sobą komfortem i czasem przejazdu, co ma swoje odzwierciedlenie w cenie biletów kolejowych.
- Data przejazdu: Bilety kolejowe krajowe są udostępniane w sprzedaży do 30 dni przed planowanym odjazdem pociągu. Kupując bilety z wyprzedzeniem, podróżujący mogą liczyć na następujące zniżki:
- 30% – od 30 do 24 dni przed odjazdem
- 20% – od 23 do 16 dni przed odjazdem
- 10% – od 15 do 8 dni przed odjazdem
- cena bazowa – od tygodnia przed odjazdem.
- Promocja SUPERPROMO: bilety na pociągi Intercity i Pendolino na połączenia między największymi miastami sprzedawane w cenach 59 zł, 49 zł i 29 zł do wyczerpania
-
Pomoc w organizacji podróży
Pomoc w organizacji podróży
Jeżeli potrzebujesz pomocy w organizacji podróży pociągiem:
- Skontaktuj się z nami za pomocą formularza zgłoszeniowego
- Napisz do nas na adres kontakt@europodroze.pl
- Zadzwoń pod numer 703 40 20 10
Nasi konsultanci przygotują dedykowaną ofertę w najlepszych cenach.
?Podróż pociągiem
-
Dokumenty potrzebne w podróży
Wymagane dokumenty w podróży to:
- bilet kolejowy – wydrukowany lub wyświetlony na urządzeniu mobilnym (np. smartfon lub tablet)
- dokument tożsamości
- dokument potwierdzający prawo do danego typu zniżki
-
Z którego peronu odjeżdża mój pociąg?
Na zakupionym bilecie nie ma informacji z którego peronu odjeżdża pociąg. Informację tę można uzyskać na stacji na tablicy odjazdów pociągów, w informacji w kasie lub dzwoniąc na infolinię.
-
Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych
- Pomoc asystenta – planowany przejazd należy zgłosić na 48 godzin przed podróżą
- Zniżki na zakup biletu – Prawo do ulg ustawowych dla osób niepełnosprawnych przysługuje osobom z I grupy inwalidzkiej na podstawie dokumentu wydanego przez polską placówkę.
- Miejsca uprzywilejowane – jeden przedział w wagonach klasy II oraz co najmniej 6 miejsc w wagonach bezprzedziałowych klasy II
-
Podróżowanie pociągiem w nocy
Pociągi nocne z Polski mają w swej ofercie trzy kategorie miejsc:
- przedziały sypialne,
- kuszetki,
- rozkładane siedzenia.
W zależności od rodzaju pociągu typ oferowanych miejsc może się różnić. Niektóre pociągi oferują przedziały z uwzględnieniem podziału na płeć – w takim przypadku podczas rezerwacji biletu online klient zostanie poproszony o określenie przedziału męskiego lub żeńskiego.
Zakup i rezerwacja biletu na pociąg oraz miejsca sypialnego online jest możliwa za pomocą formularza zgłoszeniowego.
-
Podróżowanie pociągiem z dziećmi
Podróżujący pociągiem z dziećmi mogą liczyć na następujące udogodnienia:
- 100% zniżki na bilet dla dzieci do lat 4
- 37% zniżki dla dzieci i młodzieży szkolnej
- 30% zniżki z Biletem Rodzinnym
- Karta Dużej Rodziny
- Dedykowane rodzinom z dziećmi miejsca ze stolikami (Pendolino)
- Przewijaki dla niemowląt w toaletach
- Brak opłat za wniesienie niezłożonego wózka
- Brak opłat za korzystanie z wrzątku
- Kid’s Menu w WARS
Podróżujący z dziećmi powinni pamiętać o tym, żeby nie zakłócać spokoju podróży innych pasażerów.
-
Podróżowanie pociągiem ze zwierzętami
Małe zwierzęta mogą być przewożone pociągiem bezpłatnie w odpowiednich pojemnikach pod warunkiem że nie są one uciążliwe dla innych podróżnych.
Większe zwierzęta, nie mieszczące się w specjalnym pojemniku, powinny mieć wykupiony bilet na przewóz psa. Opłata za taki bilet wynosi 15,81 zł i jest zryczałtowana, tj. nie zmienia się w zależności od długości pokonywanej trasy.
Należy być świadomym, że jeżeli inni podróżujący zgłoszą sprzeciw wobec wspólnej podróży ze zwierzęciem w przedziale, podróżny powinien zastosować się do poleceń konduktora pociągu i zająć wskazane przez niego miejsce.
Miejsca w pociągu gdzie zwierzęta nie mogą przebywać:
- wagon gastronomiczny
- miejsce do siedzenia
- na łóżku w wagonie WL
- na miejscu do leżenia w wagonie BC
Jeżeli podróżny nie dokonał wcześniej zakupu biletu kolejowego dla psa może to zrobić u konduktora. Należy pamiętać, że zakup biletu na pociąg u konduktora wiąże się z dodatkową opłatą 10 zł.
-
Podróżowanie z bagażem
Bez opłat podróżny może przewozić:
- łatwe do przenoszenia rzeczy, mieszczące się nad lub pod siedzeniem zajmowanym w pociągu.
- zapakowane w pokrowiec rower lub wózek dziecięcy
- niezłożony wózek dziecięcy podczas podróży z dziećmi
- jedną parę nart
Należy dopłacić za:
- bagaż niemieszczący się nad i pod zajmowanym przez podróżnego miejscem to cena 5,81 zł za każdą rzecz
- niezłożony i nieopakowany rower to cena 9,81 zł za każdy rower
Przewożąc bagaż należy pamiętać, że nie powinien on zagrażać porządkowi i bezpieczeństwu przejazdu innych pasażerów.
Jeżeli podróżny nie dokonał wcześniej zakupu biletu kolejowego dla psa może to zrobić u konduktora. Należy pamiętać, że zakup biletu na pociąg u konduktora wiąże się z dodatkową opłatą 10 zł.
-
Jaki jest limit bagażu w polskich pociągach?
W polskich pociągach nie ma limitu bagażu.
Za bagaż niemieszczący się pod lub nad zajmowanym przez podróżnego siedzeniem, należy uiścić dodatkową opłatę w kwocie 5,10 zł za bagaż.
-
Przewóz rowerów
Podróżny może bezpłatnie przewieźć złożony i zapakowany w pokrowiec rower jako bagaż podręczny pod warunkiem, że mieści się w przestrzeni pod lub nad zajmowanym miejscem.
Podróżny może odpłatnie przewieźć na dowolną odległość jeden niezłożony i nieopakowany w pokrowiec rower, pod warunkiem że w pociągu istnieje miejsce wyznaczone do przewozu rowerów.
Pociągi w których może być przewożony rower:
- pociąg TLK – w wagonie przystosowanym do przewozu rowerów lub w przedsionku ostatniego wagonu, jeśli pociąg nie posiada innego miejsca wyznaczonego do przewozu rowerów, bilety dostępne w sprzedaży online oraz u konduktora
- pociąg Intercity – w wagonie przystosowanym do przewozu rowerów kl II, bilety dostępne w sprzedaży online oraz u konduktora
- pociąg Pendolino – w wagonie przystosowanym do przewozu rowerów kl II , bilety na przewóz roweru należy kupić przed wejściem do pociągu
-
Czy w pociągu jest Wi-fi?
PKP Intercity stopniowo wprowadza WiFi zwiększając liczbę pociągów z tą usługą. Są to pociągi Pendolino.
Podróżujący mogą korzystać z bezpłatnego internetu na następujących trasach:
- Pociąg Pendolino Warszawa – Bielsko- Biała
- Pociąg Pendolino Bielsko-Biała – Warszawa
- Pociąg Pendolino Bielsko-Biała – Katowice
- Pociąg Pendolino Warszawa – Poznań
- Pociąg Pendolino Poznań – Warszawa
- Pociąg Pendolino Warszawa – Kraków
- Pociąg Pendolino Kraków – Warszawa
- Pociąg Pendolino Warszawa – Gdynia
- Pociąg Pendolino Gdynia – Warszawa
- Pociąg Pendolino Warszawa – Wrocław
- Pociąg Pendolino Wrocław – Warszawa
Ponadto, Wi-Fi jest dostępne także w pociągach EIC i niektórych pociągach IC.
-
Czy w pociągu jest wagon dla palących?
W pociągach PKP Intercity obowiązuje całkowity zakaz palenia.
-
Co zrobić jeśli pociąg się spóźnia?
W przypadku opóźnienia pociągu należy poczekać na informację dotyczącą planowanego przejazdu lub spróbować samodzielnie ją uzyskać w punkcie informacji lub dzwonią na infolinię.
Należy pamiętać, że podmiotem odpowiadającym za spóźnienie pociągu i jest przewoźnik. Tym samym podróżujący ma prawo ubiegać się o zwrot kosztów podróży na drodze reklamacji.
?Pociągi
-
Rodzaje pociągów w Polsce
Intercity – Pociągi Express Intercity kursujące w Polsce należą do kategorii pociągów Intercity uruchamianych przez przewoźników kolejowych w różnych krajach europejskich. Przejazd pociągu charakteryzuje się mała liczbą stacji pośrednich oraz wysoką prędkością maksymalną, wpisując się tym samym w poczet połączeń pospiesznych.
Pendolino – Pociągi Express InterCity Premium znane jako Pendolino. Pociągi typu PKP Pendolino obsługują połączenia pomiędzy największymi polskimi miastami, łącząc południe i północ kraju. Przejazd pociągiem PKP Pendolino należy do bardzo wygodnych, co wynika z prędkości z jaką pociągi kursują między miastami osiągając prędkość do 250 km/h!
TLK – Pociągi TLK, czyli Twoje Linie Kolejowe to oferta która pozwala na podróże pociągiem na dalekich trasach przy niskich cenach biletów kolejowych. Pociąg zatrzymuje się na wszystkich stacjach pośrednich na trasie i kursuje z dużą częstotliwością.
-
Jaka jest różnica między 1 a 2 klasą?
Różnica między I, a II klasą w pociągu zależy od typu pociągu:
- Pociąg Intercity – W I klasie pociągu Intercity wagony są bezprzedziałowe. Każdy z foteli jest regulowany oraz posiada indywidualne oświetlenie. Podróżujący mogą korzystać z minibaru. Istnieje również możliwość wykupienia miejsc w przedziale menedżerskim. W II klasie pociągu występują zarówno wagony bezprzedziałowe, jak i przedziałowe. Wszystkie posiadają klimatyzację, toalety oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefoniczny.
- Pociąg Pendolino – I klasa pociągu Pendolino to najwyższy standard dostępny w polskich pociągach. Duży odstęp między miejscami oraz regulowane fotele sprawiają, że podróż jest komfortowa. Podróżni otrzymują ponadto ciepły i zimny napój oraz przekąskę. W II klasie pasażerowie również mogą liczyć na komfort. Część foteli jest zwrócona do siebie tworząc strefę ze stolikiem. Pasażerowie otrzymują jeden napój. Istnieje również możliwość wykupienia miejsc w Strefie Ciszy.
- Pociąg TLK – pasażerowie 1 klasy mają do dyspozycji wagon przedziałowy.W każdym z przedziałów znajduje się 6 komfortowych foteli. W II klasie pasażerowie mogą wybrać między wagonem bezprzedziałowym z podwójnymi siedzeniami lub przedziałowe z 8 miejscami w obrębie przedziału.
-
Rodzaje wagonów
Istnieją dwa podstawowe typy wagonów:
- wagon bezprzedziałowy (Pendolino, Intercity)
- wagon z przedziałami (Intercity, TLK)
W niektórych typach pociągów znajdują się również wagony sypialne oraz wagony służące do transportu rowerów.
-
Dlaczego pociąg nie zatrzymuje się na wszystkich stacjach?
Podróż pociągiem pośpiesznym PKP Intercity oraz Pendolino cechuje się krótkim czasem przejazdu wynikającym z wysokiej prędkości maksymalnej oraz małej ilości stacji pośrednich. Pociągi zatrzymują się tylko na wybranych stacjach w większych miastach, co pozwala zaoszczędzić czas.
Pociągi TLK – Twoje Linie Kolejowe – cechuje się dłuższym czasem przejazdu oraz większą częstotliwością przejazdów. Pociąg zatrzymuje się na wszystkich stacjach kolejowych przez które prowadzi trasa.
-
Czy w pociągu znajduje się wagon restauracyjny Wars?
Wagon restauracyjny WARS znajduje się we wszystkich pociągach EuroCity (EC) i EuroNight (EN), a także w niektórych pociągach międzynarodowych przejeżdżających przez Polskę.
W przypadku połączeń krajowych wagon restauracyjny znajduje się w pociągach Intercity oraz Pendolino.
?Podróże zagraniczne
-
Jak i kiedy zaplanować podróż?
Planując podróż pociągiem należy pamiętać o tym, że poszczególni przewoźnicy europejscy udostępniają sprzedaż biletów w różnym czasie.
- W przypadku połączeń krajowych (po Polsce) rezerwacja jest możliwa tylko na przejazdy rozpoczynające się nie później niż 30 dni od aktualnej daty.
- W przypadku podróży zagranicznych rezerwacja jest możliwa tylko na przejazdy rozpoczynające się nie później niż 30, 60 lub 120 dni od aktualnej daty.
-
Czy zagranicą przysługują mi te same zniżki?
Przysługujące w kraju zniżki nie zawsze obowiązują za granicą.
Ulgi obowiązujące za granicą:
- Bilet dla dziecka do lat 4 – dzieci do lat 4
- Dzieci do dzieci/młodzieży – dzieci do lat 7
- Bilet dla seniora – osoby po 60 roku życia
W przypadku pozostałych ulg podróżujący powinni posiadać odpowiednie dokumenty wydane przez organy właściwego Państwa poświadczające prawo do korzystania ze zniżki.
-
Jak kupić i otrzymać bilet?
Bilet na pociąg online można zarezerwować używając wyszukiwarki na stronie głównej serwisu EuroPodróże.pl
Lista wyników
Po otrzymaniu listy wyników należy wybrać dane połączenie za pomocą przycisku “wybierz” przekierowującego do formularza rezerwacyjnego.
Opłata za bilet
Po wypełnieniu formularza należy dokonać opłaty za zarezerwowany bilet kolejowy. Opłata za bilet jest równocześnie potwierdzeniem rezerwacji.
Potwierdzenie rezerwacji
Potwierdzenie rezerwacji z zakupionym biletem zostanie wysłane drogą elektroniczną na podany podczas rezerwacji adres mailowy, bezpośrednio po dokonaniu opłaty za bilet.
Bilet na pociąg
Potwierdzenie rezerwacji nie jest równoznaczne z biletem. Bilet znajduje się w załączniku PDF do tej wiadomości.
Jeżeli nie otrzymałeś żadnych wyników – Skontaktuj się z nami a poinformujemy Cię o dostępności wyszukiwanego połączenia i przygotujemy ofertę.
-
Jakie są rodzaje biletów zagranicznych?
W europejskim systemie rezerwacji biletów kolejowych można spotkać się z trzema typami biletów.
Bilet z rezerwacją
To bilet ważny na przejazd na danej trasie w danym dniu. Taki bilet zawsze zawiera numer pociągu, czas odjazdu, numer wagonu oraz siedzenia. Taki bilet nie może zostać użyty na podróż innym pociągiem – nawet na tej samej trasie. Bilety z rezerwacją wysyłane są do klienta w formie elektronicznej jako jeden dokument lub jako dwa dokumenty. Jeden dokument obowiązuje w takich pociągach jak np. TGV lub Eurostar.
Bilet otwarty
To bilet, który kupowany jest na daną trasę, ale bez określenia godziny odjazdu pociągu. Pasażer może wybrać dowolny pociąg na danej trasie, pod warunkiem, że nie jest w nim wymagana rezerwacja. Taki bilet nie zawiera numeru siedzenia – podróżny sam wybiera swój fotel w wykupionej klasie rezerwacyjnej.
Mieszane bilety
Istnieje możliwość, że na danej trasie podróżny będzie musiał skorzystać z dwóch, a nawet trzech typów biletu. Np. podróżując z Lyonu do Londynu, na trasie Lyon-Paryż pasażer będzie musiał posłużyć się biletem TOD na kolej TGV, zaś z Paryża do Londynu wydrukowanym biletem elektronicznym obowiązującym w pociągu Eurostar.
-
Formy biletów i dostawy
Bilet elektroniczny
To bilet wysyłany do klienta na podany podczas rezerwacji adres mailowy. Taki bilet należy wydrukować i zabrać ze sobą w podróż. Bilet może być wydrukowany w kolorze lub w wersji czarno-białej. Taki bilet należy okazać konduktorowi podczas kontroli na urządzeniu mobilnym lub w formie drukowanej wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość oraz wybrane ulgi.
Bilet papierowy
Nieliczni przewoźnicy wymagają od podróżnych posiadania tradycyjnego biletu papierowego. W takiej sytuacji bilet wysyłany jest do klienta kurierem na podany podczas rezerwacji adres pocztowy.
Bilet drukowany na stacji
Tzw. TOD (ticket on departure) to bilet drukowany w automatach na stacjach kolejowych. Podczas rezerwacji online klient otrzymuje na adres mailowy numer rezerwacji wraz z dokładną instrukcją, jak wydrukować bilet na stacji kolejowej.
-
Jak wydrukować bilet na stacji?
Numer należy zapisać i zabrać ze sobą na stację – na jego podstawie automat drukuje bilet papierowy. Takie bilety są dostępne np. dla pociągów Eurostar lub TGV, obecnie tylko we Francji, choć liczba stacji z automatami rośnie – niedługo będą one dostępne w innych krajach. Bilet TOD należy wydrukować minimum 30 min przed podróżą.
-
W jakiej walucie zapłacę za bilet?
Ceny biletów na zagraniczne połączenia przedstawiane są w złotówkach.
Również w tej walucie należy zapłacić za bilet używając jednej z dostępnych metod płatności online.
-
Podróżowanie w nocy
Pociągi nocne to bardzo wygodna forma podróżowania. Wyposażenie pociągów dostosowane jest do nocnej jazdy, dzięki czemu pasażerowie mogą spać podczas podróży. To także bezpieczna forma podróżowania – pociągi są stale monitorowane, bagaże można bezpiecznie umieścić w zamykanych schowkach, a na niektórych trasach kierownik pociągu przechowuje dokumenty w czasie podróży.
Wielu podróżnych ceni także koleje nocne z uwagi na oszczędność czasu oraz pieniędzy. Przemieszczając się w godzinach nocnych, można zaoszczędzić dzień, którego nie trzeba spędzić w podróży. Ponadto nie trzeba ponosić kosztów hotelu – przy podróży tam i z powrotem jest to oszczędność dwóch noclegów.
-
Rodzaje miejsc sypialnych
Pociągi nocne oferują kilka rodzajów miejsc – w zależności od typu pociągu mogą to być przedziały sypialne, przedziały sypialne deluxe, kuszetki oraz odchylane siedzenia.
City Night Line
Dla przykładu pociągi City Night Line kursujące pomiędzy Austrią, Francją, Niemcami, Włochami, Danią, Szwajcarią i Czechami oferują cztery rodzaje miejsc:
- Przedziały sypialne deluxe (deluxe sleeper car) To najwyższy standard podróży. Wagony są klimatyzowane, każdy podróżny otrzymuje zestaw pościeli, kosmetyków, każdy przedział wyposażony jest w WC oraz prysznic, śniadanie wliczone jest w cenę biletu i podawane jest do przedziału. Przedziały są 3-osobowe, a łóżka o wymiarach 190 x 80 cm.
- Przedziały sypialne (sleepers) To także klimatyzowane wagony, zamykane przedziały, pościel, śniadanie podawane do przedziału. Łóżka mają wymiary 190 x 70 cm.
- Kuszetki (couchetter) To przedziały sypialne dla sześciu osób. Każdy pasażer otrzymuje pościel oraz kosmetyki.
- Rozkładane siedzenia Tu wagony są klimatyzowane, podróżni mają dostęp do toalet, na życzenie można otrzymać koc.
- Odchylane siedzenia klasa oferuje odchylane siedzenia, darmową prasę, toaletę w każdym wagonie.
Elipsos
Nocny pociąg kursujący na trasie Francja – Hiszpania oferuje trzy klasy:
- Gran Class – klasa oferuje przedziały dla jednej lub dwóch osób, toalety z prysznicem w przedziale, obiad oraz śniadanie w cenie biletu, darmową prasę.
- Club Class – oferuje przedziały męskie i żeńskie, podział na płeć nie obowiązuje, jeśli cały przedział zostanie zarezerwowany przez wspólnie podróżującą grupę, śniadanie w cenie biletu, umywalkę w przedziale, toalety zlokalizowane są na końcu każdego wagonu.
- Tourist Class – przedziały dla 4 osób, obowiązuje podział ze względu na płeć, chyba że cały przedział zostanie zarezerwowany przez wspólnie podróżującą grupę.
Thello
Pociągi Thello kursujące pomiędzy Francją a Włochami oferują:
- Przedziały sypialne – klasa oferuje przedziały pojedyncze, podwójne oraz dla trzech osób (T3). Przedziały są klimatyzowane, zamykane na klucz, podróżni otrzymują zestaw pościelowy, w przedziałach jest umywalka, darmowe śniadanie serwowane w przedziale restauracyjnym.
- Kuszetki T4 – to klimatyzowane przedziały z kuszetkami dla 4 osób. Istnieje możliwość rezerwacji przedziału tylko dla kobiet.
- Kuszetki T6 – to klimatyzowane przedziały z kuszetkami dla 6 osób.
-
Limity bagażu
Limit bezpłatnego bagażu przypadający na osobę różni się w zależności od rodzaju pociągu. Zazwyczaj są to dwa duże bagaże na osobę. W zależności od typu pociągu podróżni mogą umiejscowić bagaż bądź na półkach nad siedzeniami, za siedzeniem lub w specjalnie wyznaczonych do tego miejscach znajdujących się zazwyczaj na końcu przedziału.
Pamiętaj!
Podczas rezerwacji biletu kolejowego zostaniesz poinformowany o limicie bagażu przypadającym na wybraną trasę w danym pociągu.
Liczba sztuk bagażu Waga Rozmiar Eurostar 2 x bagaż główny 1 x bagaż podręczny
30Kg 85 cm: maks. długość najdłużej krawędzi* City Night Line 1 x bagaż główny 1 x bagaż podręczny
Bagaż można umiejscowić pod łóżkiem, kuszetką lub siedzeniem, a także w specjalnie wyznaczonych do tego miejscach. Obsługa pociągu może odmówić przewozu bagażu o zbyt dużych gabarytach, który nie mieści się w przeznaczonych do tego miejscach. Renefe 2 x bagaż główny 20kg 250 cm: maks. długość wszystkich krawędzi AVE 2 x bagaż główny 20kg 250 cm: maks. długość wszystkich krawędzi TGV 2 x bagaż główny 1 x bagaż podręczny
85 cm: maks. długość najdłużej krawędzi* Eurostar (dawniej Thalys) 2 x bagaż główny 1 x bagaż podręczny
85 cm: maks. długość najdłużej krawędzi* ICE 2 x bagaż główny 1 x bagaż podręczny
85 cm: maks. długość najdłużej krawędzi* * Przewożenie bagażu, którego jedna krawędź przekracza 85 cm, może wiązać się z koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty lub odmową przewiezienia bagażu. Bagaż powinien mieć taką wagę, aby pasażer mógł go swobodnie przenosić.
W pociągach TGV, Eurostar (dawniej Thalys) oraz ICE istnieje obowiązek opisania bagażu danymi personalnymi – każdy bagaż powinien mieć osobną przywieszkę.
W pociągach ICE znajdują się zamykane schowki na bagaż. Depozyt zostaje zwrócony po odbiorze bagażu
Do pociągu nie można wnosić przedmiotów, które mogą zagrozić bezpieczeństwu. Są to m.in. wszelkiego rodzaju broń i amunicja, materiały palne, wybuchowe czy radioaktywne.
Uwaga!
Bagaż w pociągu pozostaje pod opieką pasażera. Obsługa pociągu nie ponosi odpowiedzialności za jego zniszczenie lub kradzież.
-
Udogodnienia w pociągach
Europejskie koleje to nowoczesny system transportu, który zapewnia podróżnym najwyższe standardy podróży. Bez względu na typ pociągu – szybka kolej, pociąg nocny czy panoramiczny – koleje oferują pasażerom wygodne nowoczesne składy, w których podróż upływa w komfortowych warunkach.
Zakaz palenia
W większości europejskich pociągów obowiązuje całkowity zakaz palenia. Te pociągi, w których dozwolone jest palenie zawsze zapewniają podróżnym wagony dla niepalących.
Klimatyzacja
Pociągi są klimatyzowane, a wiele z nich – np. pociągi TGV dostosowuje poziom regulacji klimatyzacji do liczby pasażerów – co zapewnia optymalne warunki podróży oraz optymalne zużycie energii.
Bagaż bez limitów
W cenie biletu zawsze zawarty jest przewóz bagażu. Nie trzeba za niego dodatkowo płacić, tak jak w przypadku wielu linii lotniczych. Dodatkowo większość przewoźników nie wprowadza ograniczeń wagowych – jedyny warunek to taki, by pasażer był w stanie sam unieść swój bagaż i umieścić go w odpowiednim schowku, np. nad siedzeniem. W większości pociągów każdy pasażer może przewieźć do dwóch dużych bagaży oraz jeden bagaż podręczny.
Wyżywienie
Większość europejskich pociągów posiada w swych składach wagony restauracyjne lub przewoźny bufet, gdzie można zaopatrzyć się w napoje oraz przekąski. Pasażerowie pierwszej klasy zazwyczaj mogą liczyć na darmowy posiłek – np. śniadanie w pociągach nocnych.
Udogodnienia dla rodzin z dziećmi
Osoby podróżujące z dziećmi mogą liczyć na dodatkowe udogodnienia takie jak miejsca do przewijania dzieci, podgrzewania butelek, czy dodatkowa przestrzeń dla rodzin.
Komfortowe siedzenia
Nowoczesne pociągi europejskie zapewniają pasażerom wygodne fotele, często odchylane, z rozkładanymi stolikami, z dostępem do gniazd elektrycznych. W wielu pociągach w pierwszej klasie podróżni mogą liczyć na indywidualne siedzenia zapewniają więcej przestrzeni.
Pamiętaj!
Zakres usług jest uzależniony od typu pociągu, klasy biletu i taryfy. Może także różnić się w zależności od kraju i trasy. Podczas rezerwacji biletu kolejowego klient zostanie poinformowany o zakresie usług oferowanych przez dany pociąg.
-
Czy w pociągach obowiązuje odprawa?
Czy w pociągach obowiązuje odprawa?
Na niektórych trasach odprawa jest obowiązkowa.
Dotyczy to przede wszystkim pociągów kursujących na trasach międzynarodowych takich jak np. Eurostar. Pasażerowie podróżujący tym pociągiem muszą dokonać odprawy na stacji kolejowej minimum na 30 min przed odjazdem pociągu. Podróżni posiadający bilety w klasie Business Premier mogą odprawić się najpóźniej do 10 min przed odjazdem. O konieczności dokonania wcześniejszej odprawy pasażer zostanie poinformowany w dokumentach potwierdzających zakup biletu.
Odprawa obowiązuje także w hiszpańskich pociągach AVE – kontrola biletów oraz paszportów odbywa się na stacji, przed wejściem do pociągu. Odprawa otwierana jest na 30 min przed odjazdem i zamykana na 2 minuty przed odjazdem.
Należy pamiętać, że w wielu pociągach drzwi zamykane są na dwie minuty przed odjazdem, dlatego podróżni powinni stawić się na dworcu odpowiednio wcześnie.
-
Koleje dużych prędkości
Kolej dużych prędkości (High Speed Trains) to system transportu, w którym pociągi osiągają prędkość powyżej 300 km/h. W Europie pierwsze pociągi przemieszczające się z taką prędkością powstały we Francji w latach 80. pod nazwą TGV. Obecnie wiele europejskich krajów dysponuje nowoczesnymi zespołami trakcyjnymi, które umożliwiają podróże szybką koleją.
Do najpopularniejszych kolei dużych prędkości w Europie należą: TGV, Eurostar, AVE, ICE (Inter City Express).
-
Pociągi panoramiczne
Słynne szwajcarskie pociągi panoramiczne to nietypowy sposób na poznanie uroków Alp. Docierają one do najbardziej niezwykłych miejsc, wśród ośnieżonych szczytów, przemierzając górskie doliny, mosty i wąwozy.
Pociągi panoramiczne są częścią szwajcarskiego systemu transportu publicznego – Swiss Travel System, w skład którego wchodzi kolej, autobusy, statki oraz kolejki górskie.
Do najpopularniejszych pociągów panoramicznych zalicza się:
Glacier Express (Ekspres Lodowcowy)
Pociąg startuje z St. Moritz, Chur lub Davos i przez ponad siedem godzin mknie przez 91 tuneli i prawie 300 mostów, dostarczając niezwykłych widoków.
GoldenPass (Ekspres Złotej Przełęczy)
Charakterystyczny żółty pociąg kursuje pomiędzy dwoma historycznymi miastami – Montreux oraz Lucerną, malowniczo położonymi nad jeziorami – Genewskim oraz Czterech Kantonów.
Bernina Express (Ekspres Bernina)
Spektakularna trasa, która rozpoczyna się w ośnieżonej krainie szwajcarskich lodowców, a kończy w ciepłym, słonecznym Tirano, we Włoszech.
Chocolate Train (Pociąg Czekoladowy)
Piękne krajobrazy, które można podziwiać zza okna Pociągu Czekoladowego to nie jedyna jego zaleta. Podczas tej podróży pasażerowie mają okazję zwiedzić słynną fabrykę sera Gruyeres oraz fabrykę czekolady – Cailler-Nestle w Broc.
Wilhelm Tell Express (Ekspres Wilhelma Tella)
To niezwykłe połączenie podróży pociągiem oraz statkiem. Trasa rozpoczyna się w Lucernie przez Fluelen do Locarno lub Lugano.
Bilety kolejowe online na Szwajcarskie Pociągi Panoramiczne dostępne są w sprzedaży online w serwisie EuroPodróże. W celu zakupu biletu i otrzymania oferty przejazdu prosimy o kontakt przez formularz.
-
Interrail
Bilet pozwalający na nielimitowane podróże pociągiem po ponad 30 krajach europejskich.W zależności od preferencji i potrzeb podróżny ma do wyboru kilka wariantów biletu:
Interrail Global Pass
Bilet Interrail Global Pass jest ważny na terenie 30 krajów, takich jak : Austria, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Holandia, Hiszpania, Luksemburg, Macedonia (Dawna Jugosłowiańska Republika Macedonii), Niemcy, Norwegia, Portugalia, Republika Czarnogóry, Republika Czeska, Republika Irlandii (oraz Irlandia Północna), Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Serbia, Turcja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
Podróżujący może wybrać bilet typu flexi, pozwalający na wybór określonych dni przejazdów, w ramach terminu ważności:
- 5 dni na przejazdy do wykorzystania w ciągu 15 dni
- 7 dni na przejazdy do wykorzystania w ciągu miesiąca
- 10 dni na przejazdy do wykorzystania w ciągu miesiąca
- 15 dni na przejazdy do wykorzystania w ciągu miesiąca
Dni przejazdu (dzień i miesiąc) należy zaznaczyć długopisem na bilecie.
Druga opcja to bilet typu continuous – pozwalający na nielimitowane podróże na przestrzeni:
- 15 dni
- 22 dni
- 1 miesiąc
Interrail One Country Pass
Bilet One Country Pass uprawnia do przejazdów w jednym, wybranym kraju. Podróżujący może kupić bilet typu flexi na 3, 4, 6 albo 8 dni przejazdów, do wykorzystania w ciągu miesiąca. Bilet, w odróżnieniu do biletu typu continuous, nie pozwala na bezpłatny transport do miejsca rozpoczęcia podróży w kraju zamieszkania posiadacza biletu. Cena biletu zależy od wybranego państwa oraz liczby przejazdów.
Jak kupić bilet Interrail?
W celu zakupu biletu i otrzymania oferty przejazdu prosimy o kontakt przez formularz.
-
Dojazd pociągiem z lotniska
Dedykowane stacje kolejowe pociągów są zlokalizowane w sąsiedztwie lotnisk. Pociąg pozwala dojechać bezpośrednio do centrum miasta i uniknąć problemów korków.
Pomoc w wyborze i zakupie biletu kolejowego pod konkretny lot oferują nasi konsultanci podróży. W celu otrzymania oferty należy skorzystać z formularza kontaktowego .
?FAQ / Często zadawane pytania
-
Gdzie mogę znaleźć numer mojej rezerwacji?
Każda rezerwacja ma swój numer pozwalający na identyfikację klienta. Numer rezerwacji widoczny jest w temacie i nagłówku wiadomości. Jest to ciąg cyfr zakończony literą -M.
Potwierdzenie rezerwacji przychodzi drogą elektroniczną na adres mailowy podany przez klienta podczas wypełniania formularza rezerwacyjnego.
-
Gdzie jest numer biletu?
Numer biletu jest widoczny po otworzeniu elektronicznego biletu załączonego w formie PDF w wiadomości mailowej lub otrzymanego SMS.
Numer biletu jest to ciąg cyfr poprzedzony literami EIC widoczny opisany jako Nr biletu.
-
Gdzie mogę znaleźć kupiony bilet?
Zakupiony bilet kolejowy online jest wysyłany do Klienta:
- na podany adres mailowy jako załącznik PDF
- w formie SMS na podany numer telefonu
Należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą oraz wiadomości SPAM.
Jeżeli bilet nie jest widoczny prosimy o kontakt z działem obsługi klienta.
-
Nie mogę znaleźć połączenia, co mam zrobić?
- Wybrałeś pociąg zagraniczny z wyjazdem z Polski, którego trasa nie jest jeszcze przez nas obsługiwana. Spróbuj wyszukać połączenie z jednego z miast przesiadkowych np.: Warszawa, Kraków, Katowice lub Poznań.Jeśli nadal nie otrzymałeś wyniku spróbuj wyszukać połączenie z jednego z miast przesiadkowych poza granicami Polski, np. Berlin, Praga, Londyn, Paryż, Bruksela, Budapeszt, Wiedeń.
- Twój pociąg nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Spróbuj zmienić datę podróży. Rezerwując połączenie po krajach europejskich, w większości przypadków sprzedaż biletów jest dostępna najpóźniej do około 30-60 dni od dnia dzisiejszego.
- W pociągu zostały wykupione wszystkie miejsca lub wybrana taryfa jest obecnie niedostępna. Spróbuj zmienić datę podróży. Możliwe, że wybrany przez Ciebie bilet podlega specjalnym warunkom np. stawki weekendowe lub promocje.
- Jeżeli nadal nie udało Ci się znaleźć dogodnego połączenia skontaktuj się z konsultantem podróży przez formularz zgłoszeniowy. Przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.
-
Nie otrzymałem biletu do założonej rezerwacji
Elektroniczne potwierdzenie rezerwacji nie jest równoznaczne z biletem kolejowym. W celu zakupu biletu należy je potwierdzić poprzez dokonanie opłaty za bilet.
Po potwierdzeniu rezerwacji opłatą, bilet kolejowy online jest wysyłany do Klienta:
- na podany adres mailowy jako załącznik PDF
- w formie SMS na podany numer telefonu
Należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą oraz wiadomości SPAM.
Jeżeli bilet nie jest widoczny prosimy o kontakt z działem obsługi klienta.
-
Kupiłem bilet dla kilku osób, a dostałem tylko jeden dokument
Dla pasażerów posiadających wspólną rezerwację wystawiany jest jeden bilet.
Osoba wpisana imiennie jako główny pasażer powinna być obecna podczas kontroli biletu w trakcie przejazdu pociągiem.
Pozostali pasażerowie nie są wypisani na bilecie imiennie i ich obecność podczas przejazdu pociągiem nie jest obowiązkowa.
-
Płatność zakończyła się niepowodzeniem, czy moja rezerwacja biletu jest ważna?
Nie. Potwierdzenie rezerwacji biletu kolejowego następuje po dokonaniu opłaty za bilet.
Potwierdzenie rezerwacji z zakupionym biletem zostanie wysłane na maila bezpośrednio po dokonaniu opłaty za bilet.
W przypadku niepowodzenia płatności prosimy o dokonanie nowej rezerwacji.