Bilet na pociąg online można zarezerwować używając wyszukiwarki na stronie głównej serwisu EuroPodróże. Po otrzymaniu listy wyników należy wybrać dane połączenie kolejowe za pomocą przycisku “wybierz” przekierowującego do formularza rezerwacyjnego. Po wypełnieniu formularza, należy dokonać opłaty za zarezerwowany bilet kolejowy. Opłata za bilet jest równocześnie potwierdzeniem rezerwacji.
Opłaty za bilet kolejowy można dokonać po wypełnieniu formularza rezerwacyjnego. Kupujący ma do wyboru cztery sposoby zapłaty:
Potwierdzenie rezerwacji biletu kolejowego następuje po dokonaniu opłaty za bilet.
Potwierdzenie rezerwacji przychodzi drogą elektroniczną na adres mailowy podany przez klienta podczas wypełniania formularza rezerwacyjnego. Każda rezerwacja ma swój numer pozwalający na identyfikację klienta. Numer rezerwacji widoczny jest w temacie i nagłówku wiadomości. Jest to ciąg cyfr zakończony literą -M.
Potwierdzenie rezerwacji nie jest równoznaczne z biletem i nie uprawnia do przejazdu pociągiem. Elektroniczny bilet na pociąg znajduje się w załączniku PDF dołączonym do wiadomości.
Potwierdzenie rezerwacji z zakupionym biletem zostanie wysłane na podany adres mailowy bezpośrednio po dokonaniu opłaty za bilet. Potwierdzenie rezerwacji nie jest równoznaczne z biletem na pociąg. Elektroniczny bilet znajduje się w pliku PDF załączonym do wiadomości e-mail.
Bilet należy okazać konduktorowi podczas kontroli na urządzeniu mobilnym lub w formie drukowanej wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość głównego pasażera.
Bilet elektroniczny jest wysyłany do Klienta po dokonaniu zakupu na podany adres mailowy oraz w formie SMS na podany numer telefonu.
Bilet elektroniczny należy okazać konduktorowi podczas kontroli na urządzeniu mobilnym lub w formie drukowanej wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość głównego pasażera.
Za okazaniem jednego biletu kolejowego może podróżować maksymalnie 6 pasażerów. W przypadku grup przekraczających tę liczbę rezerwację należy podzielić pasażerów na grupy mniejsze niż 6 osób lub skorzystać z formularza kontaktowego.
Grupy podróżnych większe niż 11 osób mogą skorzystać ze specjalnej oferty dla grup.
Przy przejazdach grupowych nie obowiązują promocje przewoźnika, co oznacza że na cenę biletu nie ma wpływu data zakupu. Cena biletu grupowego odliczana jest od ceny bazowej i wynosi:
Ponadto na każde z 20 osób podróżujących pociągiem w ramach przejazdu grupowego, jedna uprawniona jest do bezpłatnego przejazdu pociągiem.
Aby otrzymać fakturę za zakupiony bilet kolejowy należy na formularzu rezerwacyjnym zaznaczyć checkbox “chcę fakturę VAT”, a następnie uzupełnić odpowiednie pola danymi do faktury.
Faktura za bilet jest wystawiana i wysyłana do klienta drogą mailową wraz z biletem, bezpośrednio po dokonaniu płatności.
Potwierdzenie rezerwacji biletu kolejowego następuje po dokonaniu opłaty za bilet.
Elektroniczne potwierdzenie rezerwacji przychodzi na adres mailowy podany przez klienta podczas zakładania rezerwacji. Każda rezerwacja ma swój numer pozwalający na identyfikację klienta. Numer rezerwacji widoczny jest w temacie i nagłówku wiadomości. Jest to ciąg cyfr zakończony literą -M.
Brak opłaty za bilet jest równoznaczny z brakiem potwierdzenia rezerwacji.
Ceny biletów prezentowane są w czasie rzeczywistym. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zmiany ceny wraz ze zbliżającym się terminem wyjazdu pociągu.
Cena biletu podana na formularzu jest aktualną ceną za przejazd danym pociągiem dla I lub II klasy.
Cena biletu uwzględnia zniżkę dla wybranego typu biletu.
W przypadku połączeń krajowych (po Polsce), rezerwacja jest możliwa tylko na przejazdy rozpoczynające się nie później niż 30 dni od aktualnej daty.
W przypadku podróży zagranicznych rezerwacja jest możliwa tylko na przejazdy rozpoczynające się nie później niż 30, 60 lub 120 dni od aktualnej daty.
Kupiony bilet wysyłany jest do klienta w formacie PDF na adres mailowy podany podczas zakładania rezerwacji.
Elektroniczny bilet kolejowy na połączenie krajowe można wyświetlić na urządzeniu mobilnym bez potrzeby drukowania.
Bilety elektroniczne posiadają specjalny kod QR umożliwiający konduktorowi zeskanowanie biletu podczas kontroli w czasie przejazdu.
Wyjątek stanowią bilety na relacje międzynarodowe oraz na przejazd pociągiem nocnym z kuszetkami. Bilety na te połączenia należy wydrukować w formacie A4 i okazać konduktorowi podczas podróży.
Bilet jest ważny jedynie na połączenie kolejowe na które został kupiony.
Bilet uprawnia do przejazdu daną trasą o konkretnej godzinie oraz konkretnym typem pociągu, ma również przypisany konkretny numer miejsca.
Bilety typu open nie występują w polskich liniach kolejowych.
Za okazaniem jednego biletu kolejowego może podróżować maksymalnie 6 pasażerów.
Osoba, która została wpisana podczas rezerwacji jako główny pasażer musi obecna podczas przejazdu, ponieważ na bilecie widnieje jej imię i nazwisko.
W przypadku grup większych niż 6 osób należy założyć kolejną rezerwację lub skorzystać z formularza zgłoszeniowego.
System w miarę możliwości stara się przydzielić miejsca w pierwszej kolejności automatycznie tak, aby osoby podróżujące na jednym bilecie miały miejscówki obok siebie. Jeśli na danej relacji nie ma takiej możliwości, to system może przydzielić miejsca w różnych lokalizacjach.
W przypadku grup większych niż 6 osób należy założyć kolejną rezerwację lub skorzystać z formularza zgłoszeniowego.
Podczas zakładania kolejnej rezerwacji należy zaznaczyć opcję “rezerwacja obok miejsca już zajętego”, po czym uzupełnić pole numerem miejsca z kupionego wcześniej biletu.
Tak. Bilet uprawnia do przejazdu pociągiem osobę wpisaną jako głównego pasażera oraz inne osoby podróżujące na danym bilecie, pod warunkiem obecności danego pasażera.
Kupując bilet dla innej osoby należy pamiętać o wpisaniu poprawnych danych głównego pasażera oraz wybraniu odpowiedniego typu biletu.
Na cenę biletu składa się kilka czynników:
Widoczna cena biletu kalkulowana jest automatycznie uwzględniając wszystkie powyższe czynniki.
Jest to bezzwrotna opłata za udostępnienie Użytkownikowi możliwości korzystania z serwisu Europodróże.pl oraz obsługę po sprzedażową naszych Klientów.
Opłata transakcyjna oraz opłata za bilet to czynniki składające się na pełną cenę biletu kolejowego online.
Osoba wpisana imiennie jako główny pasażer powinna być obecna podczas kontroli biletu w trakcie przejazdu pociągiem.
Jeżeli główny pasażer nie może skorzystać z biletu należy skontaktować się z biurem obsługi klienta w celu zmiany danych. Przewoźnik umożliwia jednorazową zmianę danych.
W przypadku biletów dla więcej niż jednej osoby, pozostali pasażerowie nie są wypisani na bilecie imiennie i ich obecność podczas przejazdu pociągiem nie jest obowiązkowa.
Należy skontaktować się z centrum obsługi klienta i poprosić o ponowne przesłanie biletu. Przy takim zgłoszeniu należy podać:
Dane te pozwolą na weryfikację rezerwacji w systemie oraz ponowne przesłanie biletu.
Należy skontaktować się z centrum obsługi klienta i poprosić o ponowne przesłanie biletu. Przy takim zgłoszeniu należy podać:
Dane te pozwolą na weryfikację rezerwacji w systemie oraz ponowne przesłanie biletu.
Posiłek nie jest wliczony w cenę biletu. Cena biletu kolejowego obejmuje opłatę za przejazd pociągiem oraz za rezerwację miejsca siedzącego. Pociągi Intercity oraz pociągi Pendolino mają wagony restauracyjne, gdzie można zakupić posiłek na miejscu.
Wyjątkiem jest zakup biletu na przejazd pociągiem Pendolino w I klasie. W cenę biletu wliczony jest napój do wyboru (kawa, herbata, woda) oraz jeden posiłek.
Bilet kolejowy okresowy jest dostępny w sprzedaży online.
W celu zakupu biletu należy skontaktować się z konsultantem podróży za pomocą formularza dostępnego na stronie, podając takie dane jak stacja początkowa i końcowa odcinka oraz datę i długość czasu na jaki chcemy kupić bilet.
Rezerwację biletu należy potwierdzić opłatą. Do wyboru podróżujący mają następujące metody płatności:
Tak, aby zapłacić przelewem należy wybrać opcję PRZELEW ONLINE podczas wypełniania formularza rezerwacyjnego przy zakupie biletu.
Po wybraniu tej opcji należy wybrać ikonę swojego banku i nacisnąć opcję WYKUP, przekierowującą na stronę wybranego banku.
Po dokonaniu opłaty elektroniczny bilet kolejowy zostanie wysłany drogą mailową.
Tak, aby zapłacić kartą należy wybrać opcję PŁATNOŚĆ KARTĄ podczas wypełniania formularza rezerwacyjnego przy zakupie biletu.
Po naciśnięciu przycisku WYKUP otworzy się okno bramki płatniczej z formularzem do wpisania danych karty i jej właściciela. Po wpisaniu danych, zakup należy potwierdzić przyciskiem ZAPŁAĆ.
Po dokonaniu opłaty elektroniczny bilet kolejowy zostanie wysłany drogą mailową na adres podany podczas rezerwacji.
Tak, aby zapłacić BLIKiem należy wybrać opcję BLIK podczas wypełniania formularza rezerwacyjnego przy zakupie biletu.
Po naciśnięciu przycisku WYKUP otworzy się okno bramki płatniczej z polem do wpisania kodu BLIK wygenerowanego przez aplikację. Po wpisaniu kodu, należy potwierdzić płatność w aplikacji, naciskając ZATWIERDŹ.
Po dokonaniu opłaty elektroniczny bilet kolejowy zostanie wysłany drogą mailową na adres podany podczas rezerwacji.
Typ płatności TWISTO to możliwość zakupu biletu z odroczonym terminem płatności do 21 dni.
Wybierając płatność TWISTO należy nacisnąć przycisk WYKUP, a następnie podać adres mailowy na który następnie zostanie wysłany link do zapłaty za bilet. Na wykonanie płatności kupujący ma 21 dni.
Zakupiony bilet zostanie wysłany drogą mailową natychmiast po założeniu rezerwacji i wybraniu opcji płatności TWISTO.
Pieniądze za zwrócony bilet zostaną przelane na konto lub kartę użyte do dokonania płatności podczas zakładania rezerwacji.
Zwrot pieniędzy następuje bezpośrednio po potwierdzeniu zwrotu.
Czas realizacji zwrotu wynosi do 3 dni roboczych.
Na typ zniżki przy zakupie biletu kolejowego mają wpływ takie czynniki jak wiek, obywatelstwo oraz posiadanie i ważność dokumentów potrzebnych do skorzystania z wybranej ulgi. Do najpopularniejszych zniżek w sprzedaży biletów kolejowych online należą:
W celu podróży z dzieckiem do lat 4 niezbędny jest zakup biletu ze 100% zniżką.
Bilet należy kupić wybierając typ zniżki Dzieci do lat 4 przy okazji zakupu biletu dla dorosłego podróżnego lub niezależnie pod warunkiem wpisania numeru posiadanego biletu dla osoby dorosłej oraz dostępności miejsca obok.
Bilet kolejowy dla osoby niepełnosprawnej i opiekuna można kupić wybierając zniżkę Niepełnosprawni – dzieci, młodzież, opiekun.
Zniżka dotyczy niepełnosprawnych dzieci i młodzież do 24 roku życia, studentów do 26 roku życia oraz ich rodziców lub opiekunów.
Bilety z pozostałym typem ulg dla niepełnosprawnych można zamówić za pomocą formularza zgłoszeniowego.
Bilet dla seniora można kupić wybierając na stronie głównej odpowiedni typ zniżki.
Zniżka 30% odliczana jest od bazowej ceny biletu, co oznacza że nie podlega promocjom wynikającym z przedsprzedaży.
Ze zniżki mogą korzystać zarówno obywatele polscy jak i podróżni z zagranicy, którzy przekroczyli 60 rok życia.
W zależności od ulgi, ze zniżek mogą skorzystać również obcokrajowcy są to:
W przypadku pozostałych ulg podróżujący powinni posiadać odpowiednie dokumenty wydane przez polskie organy poświadczające prawo do korzystania ze zniżek.
Przy przejazdach grupowych nie obowiązują promocje przewoźnika, co oznacza że na cenę biletu nie ma wpływu data zakupu.
Cena biletu grupowego odliczana jest od ceny bazowej i wynosi:
Ponadto na każde z 20 osób podróżujących pociągiem w ramach przejazdu grupowego, jedna uprawniona jest do bezpłatnego przejazdu pociągiem.
Zwrotu biletu na pociąg można dokonać przez stronę za pomocą formularza Zwrot i wymiana biletów.
Zwrotu biletu kolejowego można dokonać do 20 minut przed planowanym odjazdem pociągu.
Zwrot biletu krajowego wiąże się z potrąceniem opłaty pobieranej przez Przewoźnika oraz opłaty pobieranej przez serwis EuroPodróże.pl
Zwrot biletu krajowego wiąże się z potrąceniem opłaty pobieranej przez Przewoźnika w wysokości 15% ceny biletów oraz opłaty transakcyjnej pobieranej przez serwis EuroPodróże w wysokości 10% ceny zakupionego biletu.
Kwota należna za zwrócony bilet zostanie zwrócona na konto lub kartę użyte podczas zakupu biletu w terminie do 3 dni roboczych.
Transakcja zwrotu następuje bezpośrednio po jego potwierdzeniu przez użytkownika.
Wymiany biletu na pociąg można dokonać w serwisie EuroPodróże.pl za pomocą formularza Zwrot i wymiana biletów.
Wymiana biletu kolejowego możliwa jest do 30 minut przed odjazdem pociągu.
Wymiany biletu można dokonać w zakresie takich parametrów jak:
Nowy bilet nie może różnić się od wymienianego w zakresie liczby osób oraz stacji odjazdu i przyjazdu pociągu.
Po potwierdzeniu wymiany i ewentualnej dopłacie, nowy bilet zostanie wysłany drogą mailową oraz SMS.
Przewoźnik dopuszcza jednorazową zmianę imienia i nazwiska głównego pasażera.
Zgłoszenie zmiany danych należy zgłosić przez formularz wymiany biletu.
W przypadku niewykorzystania biletu można złożyć reklamację u przewoźnika za pośrednictwem serwisu EuroPodróże. W tym celu należy przysłać na adres kontakt@europodroze.pl:
Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odpowiedzi w ciągu 30 dni.
Rozkłady jazdy pociągów oraz ceny biletów kolejowych na wybrane dni i trasę są dostępne w serwisie EuroPodróże. Szukając połączenia należy:
Po kliknięciu SZUKAJ wyświetli się lista dostępnych połączeń na danej trasie wraz z informacją na temat ceny biletu, czasu przejazdu oraz dostępności miejsc w wybranym pociągu.
Jeżeli nie otrzymałeś żadnych wyników – Skontaktuj się z nami a poinformujemy Cię o dostępności wyszukiwanego połączenia i przygotujemy ofertę.
Dostępność miejsc w pociągu można sprawdzić na liście wyszukanych połączeń. Określa ją informacja wyświetlana nad przyciskiem WYBIERZ:
W przypadku małej dostępności miejsc, przed zakupem biletu może pojawić się komunikat informujący o braku gwarancji miejsc do siedzenia. W tym przypadku należy zadecydować o kontynuowaniu rezerwacji lub jej bezpłatnej anulacji.
W zależności od połączenia i typu pociągu podróżny może wybrać:
Podróżny chcąc zakupić bilet z miejscem obok miejsc wskazanych na bilecie osób z którymi podróżuje, może użyć opcji “rezerwacja obok miejsca zajętego”.
Po zaznaczeniu właściwej opcji, należy wprowadzić numer miejsca oraz wagonu z biletu swoich współtowarzyszy podróży.
Na cenę biletu wpływają takie czynniki jak:
Pomoc w organizacji podróży
Jeżeli potrzebujesz pomocy w organizacji podróży pociągiem:
Nasi konsultanci przygotują dedykowaną ofertę w najlepszych cenach.
Wymagane dokumenty w podróży to:
Na zakupionym bilecie nie ma informacji z którego peronu odjeżdża pociąg. Informację tę można uzyskać na stacji na tablicy odjazdów pociągów, w informacji w kasie lub dzwoniąc na infolinię.
Pociągi nocne z Polski mają w swej ofercie trzy kategorie miejsc:
W zależności od rodzaju pociągu typ oferowanych miejsc może się różnić. Niektóre pociągi oferują przedziały z uwzględnieniem podziału na płeć – w takim przypadku podczas rezerwacji biletu online klient zostanie poproszony o określenie przedziału męskiego lub żeńskiego.
Zakup i rezerwacja biletu na pociąg oraz miejsca sypialnego online jest możliwa za pomocą formularza zgłoszeniowego.
Podróżujący pociągiem z dziećmi mogą liczyć na następujące udogodnienia:
Podróżujący z dziećmi powinni pamiętać o tym, żeby nie zakłócać spokoju podróży innych pasażerów.
Małe zwierzęta mogą być przewożone pociągiem bezpłatnie w odpowiednich pojemnikach pod warunkiem że nie są one uciążliwe dla innych podróżnych.
Większe zwierzęta, nie mieszczące się w specjalnym pojemniku, powinny mieć wykupiony bilet na przewóz psa. Opłata za taki bilet wynosi 15,81 zł i jest zryczałtowana, tj. nie zmienia się w zależności od długości pokonywanej trasy.
Należy być świadomym, że jeżeli inni podróżujący zgłoszą sprzeciw wobec wspólnej podróży ze zwierzęciem w przedziale, podróżny powinien zastosować się do poleceń konduktora pociągu i zająć wskazane przez niego miejsce.
Miejsca w pociągu gdzie zwierzęta nie mogą przebywać:
Jeżeli podróżny nie dokonał wcześniej zakupu biletu kolejowego dla psa może to zrobić u konduktora. Należy pamiętać, że zakup biletu na pociąg u konduktora wiąże się z dodatkową opłatą 10 zł.
Bez opłat podróżny może przewozić:
Należy dopłacić za:
Przewożąc bagaż należy pamiętać, że nie powinien on zagrażać porządkowi i bezpieczeństwu przejazdu innych pasażerów.
Jeżeli podróżny nie dokonał wcześniej zakupu biletu kolejowego dla psa może to zrobić u konduktora. Należy pamiętać, że zakup biletu na pociąg u konduktora wiąże się z dodatkową opłatą 10 zł.
W polskich pociągach nie ma limitu bagażu.
Za bagaż niemieszczący się pod lub nad zajmowanym przez podróżnego siedzeniem, należy uiścić dodatkową opłatę w kwocie 5,10 zł za bagaż.
Podróżny może bezpłatnie przewieźć złożony i zapakowany w pokrowiec rower jako bagaż podręczny pod warunkiem, że mieści się w przestrzeni pod lub nad zajmowanym miejscem.
Podróżny może odpłatnie przewieźć na dowolną odległość jeden niezłożony i nieopakowany w pokrowiec rower, pod warunkiem że w pociągu istnieje miejsce wyznaczone do przewozu rowerów.
Pociągi w których może być przewożony rower:
PKP Intercity stopniowo wprowadza WiFi zwiększając liczbę pociągów z tą usługą. Są to pociągi Pendolino.
Podróżujący mogą korzystać z bezpłatnego internetu na następujących trasach:
Ponadto, Wi-Fi jest dostępne także w pociągach EIC i niektórych pociągach IC.
W pociągach PKP Intercity obowiązuje całkowity zakaz palenia.
W przypadku opóźnienia pociągu należy poczekać na informację dotyczącą planowanego przejazdu lub spróbować samodzielnie ją uzyskać w punkcie informacji lub dzwonią na infolinię.
Należy pamiętać, że podmiotem odpowiadającym za spóźnienie pociągu i jest przewoźnik. Tym samym podróżujący ma prawo ubiegać się o zwrot kosztów podróży na drodze reklamacji.
Intercity – Pociągi Express Intercity kursujące w Polsce należą do kategorii pociągów Intercity uruchamianych przez przewoźników kolejowych w różnych krajach europejskich. Przejazd pociągu charakteryzuje się mała liczbą stacji pośrednich oraz wysoką prędkością maksymalną, wpisując się tym samym w poczet połączeń pospiesznych.
Pendolino – Pociągi Express InterCity Premium znane jako Pendolino. Pociągi typu PKP Pendolino obsługują połączenia pomiędzy największymi polskimi miastami, łącząc południe i północ kraju. Przejazd pociągiem PKP Pendolino należy do bardzo wygodnych, co wynika z prędkości z jaką pociągi kursują między miastami osiągając prędkość do 250 km/h!
TLK – Pociągi TLK, czyli Twoje Linie Kolejowe to oferta która pozwala na podróże pociągiem na dalekich trasach przy niskich cenach biletów kolejowych. Pociąg zatrzymuje się na wszystkich stacjach pośrednich na trasie i kursuje z dużą częstotliwością.
Różnica między I, a II klasą w pociągu zależy od typu pociągu:
Istnieją dwa podstawowe typy wagonów:
W niektórych typach pociągów znajdują się również wagony sypialne oraz wagony służące do transportu rowerów.
Podróż pociągiem pośpiesznym PKP Intercity oraz Pendolino cechuje się krótkim czasem przejazdu wynikającym z wysokiej prędkości maksymalnej oraz małej ilości stacji pośrednich. Pociągi zatrzymują się tylko na wybranych stacjach w większych miastach, co pozwala zaoszczędzić czas.
Pociągi TLK – Twoje Linie Kolejowe – cechuje się dłuższym czasem przejazdu oraz większą częstotliwością przejazdów. Pociąg zatrzymuje się na wszystkich stacjach kolejowych przez które prowadzi trasa.
Wagon restauracyjny WARS znajduje się we wszystkich pociągach EuroCity (EC) i EuroNight (EN), a także w niektórych pociągach międzynarodowych przejeżdżających przez Polskę.
W przypadku połączeń krajowych wagon restauracyjny znajduje się w pociągach Intercity oraz Pendolino.
Planując podróż pociągiem należy pamiętać o tym, że poszczególni przewoźnicy europejscy udostępniają sprzedaż biletów w różnym czasie.
Przysługujące w kraju zniżki nie zawsze obowiązują za granicą.
Ulgi obowiązujące za granicą:
W przypadku pozostałych ulg podróżujący powinni posiadać odpowiednie dokumenty wydane przez organy właściwego Państwa poświadczające prawo do korzystania ze zniżki.
Bilet na pociąg online można zarezerwować używając wyszukiwarki na stronie głównej serwisu EuroPodróże.pl
Po otrzymaniu listy wyników należy wybrać dane połączenie za pomocą przycisku “wybierz” przekierowującego do formularza rezerwacyjnego.
Po wypełnieniu formularza należy dokonać opłaty za zarezerwowany bilet kolejowy. Opłata za bilet jest równocześnie potwierdzeniem rezerwacji.
Potwierdzenie rezerwacji z zakupionym biletem zostanie wysłane drogą elektroniczną na podany podczas rezerwacji adres mailowy, bezpośrednio po dokonaniu opłaty za bilet.
Potwierdzenie rezerwacji nie jest równoznaczne z biletem. Bilet znajduje się w załączniku PDF do tej wiadomości.
Jeżeli nie otrzymałeś żadnych wyników – Skontaktuj się z nami a poinformujemy Cię o dostępności wyszukiwanego połączenia i przygotujemy ofertę.
W europejskim systemie rezerwacji biletów kolejowych można spotkać się z trzema typami biletów.
To bilet ważny na przejazd na danej trasie w danym dniu. Taki bilet zawsze zawiera numer pociągu, czas odjazdu, numer wagonu oraz siedzenia. Taki bilet nie może zostać użyty na podróż innym pociągiem – nawet na tej samej trasie. Bilety z rezerwacją wysyłane są do klienta w formie elektronicznej jako jeden dokument lub jako dwa dokumenty. Jeden dokument obowiązuje w takich pociągach jak np. TGV lub Eurostar.
To bilet, który kupowany jest na daną trasę, ale bez określenia godziny odjazdu pociągu. Pasażer może wybrać dowolny pociąg na danej trasie, pod warunkiem, że nie jest w nim wymagana rezerwacja. Taki bilet nie zawiera numeru siedzenia – podróżny sam wybiera swój fotel w wykupionej klasie rezerwacyjnej.
Istnieje możliwość, że na danej trasie podróżny będzie musiał skorzystać z dwóch, a nawet trzech typów biletu. Np. podróżując z Lyonu do Londynu, na trasie Lyon-Paryż pasażer będzie musiał posłużyć się biletem TOD na kolej TGV, zaś z Paryża do Londynu wydrukowanym biletem elektronicznym obowiązującym w pociągu Eurostar.
To bilet wysyłany do klienta na podany podczas rezerwacji adres mailowy. Taki bilet należy wydrukować i zabrać ze sobą w podróż. Bilet może być wydrukowany w kolorze lub w wersji czarno-białej. Taki bilet należy okazać konduktorowi podczas kontroli na urządzeniu mobilnym lub w formie drukowanej wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość oraz wybrane ulgi.
Nieliczni przewoźnicy wymagają od podróżnych posiadania tradycyjnego biletu papierowego. W takiej sytuacji bilet wysyłany jest do klienta kurierem na podany podczas rezerwacji adres pocztowy.
Tzw. TOD (ticket on departure) to bilet drukowany w automatach na stacjach kolejowych. Podczas rezerwacji online klient otrzymuje na adres mailowy numer rezerwacji wraz z dokładną instrukcją, jak wydrukować bilet na stacji kolejowej.
Numer należy zapisać i zabrać ze sobą na stację – na jego podstawie automat drukuje bilet papierowy. Takie bilety są dostępne np. dla pociągów Eurostar lub TGV, obecnie tylko we Francji, choć liczba stacji z automatami rośnie – niedługo będą one dostępne w innych krajach. Bilet TOD należy wydrukować minimum 30 min przed podróżą.
Ceny biletów na zagraniczne połączenia przedstawiane są w złotówkach.
Również w tej walucie należy zapłacić za bilet używając jednej z dostępnych metod płatności online.
Pociągi nocne to bardzo wygodna forma podróżowania. Wyposażenie pociągów dostosowane jest do nocnej jazdy, dzięki czemu pasażerowie mogą spać podczas podróży. To także bezpieczna forma podróżowania – pociągi są stale monitorowane, bagaże można bezpiecznie umieścić w zamykanych schowkach, a na niektórych trasach kierownik pociągu przechowuje dokumenty w czasie podróży.
Wielu podróżnych ceni także koleje nocne z uwagi na oszczędność czasu oraz pieniędzy. Przemieszczając się w godzinach nocnych, można zaoszczędzić dzień, którego nie trzeba spędzić w podróży. Ponadto nie trzeba ponosić kosztów hotelu – przy podróży tam i z powrotem jest to oszczędność dwóch noclegów.
Pociągi nocne oferują kilka rodzajów miejsc – w zależności od typu pociągu mogą to być przedziały sypialne, przedziały sypialne deluxe, kuszetki oraz odchylane siedzenia.
Dla przykładu pociągi City Night Line kursujące pomiędzy Austrią, Francją, Niemcami, Włochami, Danią, Szwajcarią i Czechami oferują cztery rodzaje miejsc:
Nocny pociąg kursujący na trasie Francja – Hiszpania oferuje trzy klasy:
Pociągi Thello kursujące pomiędzy Francją a Włochami oferują:
Limit bezpłatnego bagażu przypadający na osobę różni się w zależności od rodzaju pociągu. Zazwyczaj są to dwa duże bagaże na osobę. W zależności od typu pociągu podróżni mogą umiejscowić bagaż bądź na półkach nad siedzeniami, za siedzeniem lub w specjalnie wyznaczonych do tego miejscach znajdujących się zazwyczaj na końcu przedziału.
Pamiętaj!
Podczas rezerwacji biletu kolejowego zostaniesz poinformowany o limicie bagażu przypadającym na wybraną trasę w danym pociągu.
Liczba sztuk bagażu | Waga | Rozmiar | |
Eurostar | 2 x bagaż główny
1 x bagaż podręczny |
30Kg | 85 cm: maks. długość najdłużej krawędzi* |
City Night Line | 1 x bagaż główny
1 x bagaż podręczny |
Bagaż można umiejscowić pod łóżkiem, kuszetką lub siedzeniem, a także w specjalnie wyznaczonych do tego miejscach. Obsługa pociągu może odmówić przewozu bagażu o zbyt dużych gabarytach, który nie mieści się w przeznaczonych do tego miejscach. | |
Renefe | 2 x bagaż główny | 20kg | 250 cm: maks. długość wszystkich krawędzi |
AVE | 2 x bagaż główny | 20kg | 250 cm: maks. długość wszystkich krawędzi |
TGV | 2 x bagaż główny
1 x bagaż podręczny |
85 cm: maks. długość najdłużej krawędzi* | |
Eurostar (dawniej Thalys) | 2 x bagaż główny
1 x bagaż podręczny |
85 cm: maks. długość najdłużej krawędzi* | |
ICE | 2 x bagaż główny
1 x bagaż podręczny |
85 cm: maks. długość najdłużej krawędzi* |
* Przewożenie bagażu, którego jedna krawędź przekracza 85 cm, może wiązać się z koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty lub odmową przewiezienia bagażu. Bagaż powinien mieć taką wagę, aby pasażer mógł go swobodnie przenosić.
W pociągach TGV, Eurostar (dawniej Thalys) oraz ICE istnieje obowiązek opisania bagażu danymi personalnymi – każdy bagaż powinien mieć osobną przywieszkę.
W pociągach ICE znajdują się zamykane schowki na bagaż. Depozyt zostaje zwrócony po odbiorze bagażu
Do pociągu nie można wnosić przedmiotów, które mogą zagrozić bezpieczeństwu. Są to m.in. wszelkiego rodzaju broń i amunicja, materiały palne, wybuchowe czy radioaktywne.
Uwaga!
Bagaż w pociągu pozostaje pod opieką pasażera. Obsługa pociągu nie ponosi odpowiedzialności za jego zniszczenie lub kradzież.
Europejskie koleje to nowoczesny system transportu, który zapewnia podróżnym najwyższe standardy podróży. Bez względu na typ pociągu – szybka kolej, pociąg nocny czy panoramiczny – koleje oferują pasażerom wygodne nowoczesne składy, w których podróż upływa w komfortowych warunkach.
W większości europejskich pociągów obowiązuje całkowity zakaz palenia. Te pociągi, w których dozwolone jest palenie zawsze zapewniają podróżnym wagony dla niepalących.
Pociągi są klimatyzowane, a wiele z nich – np. pociągi TGV dostosowuje poziom regulacji klimatyzacji do liczby pasażerów – co zapewnia optymalne warunki podróży oraz optymalne zużycie energii.
W cenie biletu zawsze zawarty jest przewóz bagażu. Nie trzeba za niego dodatkowo płacić, tak jak w przypadku wielu linii lotniczych. Dodatkowo większość przewoźników nie wprowadza ograniczeń wagowych – jedyny warunek to taki, by pasażer był w stanie sam unieść swój bagaż i umieścić go w odpowiednim schowku, np. nad siedzeniem. W większości pociągów każdy pasażer może przewieźć do dwóch dużych bagaży oraz jeden bagaż podręczny.
Większość europejskich pociągów posiada w swych składach wagony restauracyjne lub przewoźny bufet, gdzie można zaopatrzyć się w napoje oraz przekąski. Pasażerowie pierwszej klasy zazwyczaj mogą liczyć na darmowy posiłek – np. śniadanie w pociągach nocnych.
Osoby podróżujące z dziećmi mogą liczyć na dodatkowe udogodnienia takie jak miejsca do przewijania dzieci, podgrzewania butelek, czy dodatkowa przestrzeń dla rodzin.
Nowoczesne pociągi europejskie zapewniają pasażerom wygodne fotele, często odchylane, z rozkładanymi stolikami, z dostępem do gniazd elektrycznych. W wielu pociągach w pierwszej klasie podróżni mogą liczyć na indywidualne siedzenia zapewniają więcej przestrzeni.
Pamiętaj!
Zakres usług jest uzależniony od typu pociągu, klasy biletu i taryfy. Może także różnić się w zależności od kraju i trasy. Podczas rezerwacji biletu kolejowego klient zostanie poinformowany o zakresie usług oferowanych przez dany pociąg.
Czy w pociągach obowiązuje odprawa?
Na niektórych trasach odprawa jest obowiązkowa.
Dotyczy to przede wszystkim pociągów kursujących na trasach międzynarodowych takich jak np. Eurostar. Pasażerowie podróżujący tym pociągiem muszą dokonać odprawy na stacji kolejowej minimum na 30 min przed odjazdem pociągu. Podróżni posiadający bilety w klasie Business Premier mogą odprawić się najpóźniej do 10 min przed odjazdem. O konieczności dokonania wcześniejszej odprawy pasażer zostanie poinformowany w dokumentach potwierdzających zakup biletu.
Odprawa obowiązuje także w hiszpańskich pociągach AVE – kontrola biletów oraz paszportów odbywa się na stacji, przed wejściem do pociągu. Odprawa otwierana jest na 30 min przed odjazdem i zamykana na 2 minuty przed odjazdem.
Należy pamiętać, że w wielu pociągach drzwi zamykane są na dwie minuty przed odjazdem, dlatego podróżni powinni stawić się na dworcu odpowiednio wcześnie.
Kolej dużych prędkości (High Speed Trains) to system transportu, w którym pociągi osiągają prędkość powyżej 300 km/h. W Europie pierwsze pociągi przemieszczające się z taką prędkością powstały we Francji w latach 80. pod nazwą TGV. Obecnie wiele europejskich krajów dysponuje nowoczesnymi zespołami trakcyjnymi, które umożliwiają podróże szybką koleją.
Do najpopularniejszych kolei dużych prędkości w Europie należą: TGV, Eurostar, AVE, ICE (Inter City Express).
Słynne szwajcarskie pociągi panoramiczne to nietypowy sposób na poznanie uroków Alp. Docierają one do najbardziej niezwykłych miejsc, wśród ośnieżonych szczytów, przemierzając górskie doliny, mosty i wąwozy.
Pociągi panoramiczne są częścią szwajcarskiego systemu transportu publicznego – Swiss Travel System, w skład którego wchodzi kolej, autobusy, statki oraz kolejki górskie.
Do najpopularniejszych pociągów panoramicznych zalicza się:
Pociąg startuje z St. Moritz, Chur lub Davos i przez ponad siedem godzin mknie przez 91 tuneli i prawie 300 mostów, dostarczając niezwykłych widoków.
Charakterystyczny żółty pociąg kursuje pomiędzy dwoma historycznymi miastami – Montreux oraz Lucerną, malowniczo położonymi nad jeziorami – Genewskim oraz Czterech Kantonów.
Spektakularna trasa, która rozpoczyna się w ośnieżonej krainie szwajcarskich lodowców, a kończy w ciepłym, słonecznym Tirano, we Włoszech.
Piękne krajobrazy, które można podziwiać zza okna Pociągu Czekoladowego to nie jedyna jego zaleta. Podczas tej podróży pasażerowie mają okazję zwiedzić słynną fabrykę sera Gruyeres oraz fabrykę czekolady – Cailler-Nestle w Broc.
To niezwykłe połączenie podróży pociągiem oraz statkiem. Trasa rozpoczyna się w Lucernie przez Fluelen do Locarno lub Lugano.
Bilety kolejowe online na Szwajcarskie Pociągi Panoramiczne dostępne są w sprzedaży online w serwisie EuroPodróże. W celu zakupu biletu i otrzymania oferty przejazdu prosimy o kontakt przez formularz.
Bilet pozwalający na nielimitowane podróże pociągiem po ponad 30 krajach europejskich.W zależności od preferencji i potrzeb podróżny ma do wyboru kilka wariantów biletu:
Bilet Interrail Global Pass jest ważny na terenie 30 krajów, takich jak : Austria, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Holandia, Hiszpania, Luksemburg, Macedonia (Dawna Jugosłowiańska Republika Macedonii), Niemcy, Norwegia, Portugalia, Republika Czarnogóry, Republika Czeska, Republika Irlandii (oraz Irlandia Północna), Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Serbia, Turcja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
Podróżujący może wybrać bilet typu flexi, pozwalający na wybór określonych dni przejazdów, w ramach terminu ważności:
Dni przejazdu (dzień i miesiąc) należy zaznaczyć długopisem na bilecie.
Druga opcja to bilet typu continuous – pozwalający na nielimitowane podróże na przestrzeni:
Bilet One Country Pass uprawnia do przejazdów w jednym, wybranym kraju. Podróżujący może kupić bilet typu flexi na 3, 4, 6 albo 8 dni przejazdów, do wykorzystania w ciągu miesiąca. Bilet, w odróżnieniu do biletu typu continuous, nie pozwala na bezpłatny transport do miejsca rozpoczęcia podróży w kraju zamieszkania posiadacza biletu. Cena biletu zależy od wybranego państwa oraz liczby przejazdów.
W celu zakupu biletu i otrzymania oferty przejazdu prosimy o kontakt przez formularz.
Dedykowane stacje kolejowe pociągów są zlokalizowane w sąsiedztwie lotnisk. Pociąg pozwala dojechać bezpośrednio do centrum miasta i uniknąć problemów korków.
Pomoc w wyborze i zakupie biletu kolejowego pod konkretny lot oferują nasi konsultanci podróży. W celu otrzymania oferty należy skorzystać z formularza kontaktowego .
Każda rezerwacja ma swój numer pozwalający na identyfikację klienta. Numer rezerwacji widoczny jest w temacie i nagłówku wiadomości. Jest to ciąg cyfr zakończony literą -M.
Potwierdzenie rezerwacji przychodzi drogą elektroniczną na adres mailowy podany przez klienta podczas wypełniania formularza rezerwacyjnego.
Numer biletu jest widoczny po otworzeniu elektronicznego biletu załączonego w formie PDF w wiadomości mailowej lub otrzymanego SMS.
Numer biletu jest to ciąg cyfr poprzedzony literami EIC widoczny opisany jako Nr biletu.
Zakupiony bilet kolejowy online jest wysyłany do Klienta:
Należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą oraz wiadomości SPAM.
Jeżeli bilet nie jest widoczny prosimy o kontakt z działem obsługi klienta.
Elektroniczne potwierdzenie rezerwacji nie jest równoznaczne z biletem kolejowym. W celu zakupu biletu należy je potwierdzić poprzez dokonanie opłaty za bilet.
Po potwierdzeniu rezerwacji opłatą, bilet kolejowy online jest wysyłany do Klienta:
Należy sprawdzić skrzynkę odbiorczą oraz wiadomości SPAM.
Jeżeli bilet nie jest widoczny prosimy o kontakt z działem obsługi klienta.
Dla pasażerów posiadających wspólną rezerwację wystawiany jest jeden bilet.
Osoba wpisana imiennie jako główny pasażer powinna być obecna podczas kontroli biletu w trakcie przejazdu pociągiem.
Pozostali pasażerowie nie są wypisani na bilecie imiennie i ich obecność podczas przejazdu pociągiem nie jest obowiązkowa.
Nie. Potwierdzenie rezerwacji biletu kolejowego następuje po dokonaniu opłaty za bilet.
Potwierdzenie rezerwacji z zakupionym biletem zostanie wysłane na maila bezpośrednio po dokonaniu opłaty za bilet.
W przypadku niepowodzenia płatności prosimy o dokonanie nowej rezerwacji.